Sunday 30 January 2011

Vår färgsprakande prinsessa

Den här layouten har jag gjort till en utmaning hos Scraplagret. Utmaningen var att man skulle scraplifta sitt första alster.

Mitt första alster var ett Alla-hjärtans-dags kort till min man och dotter. Jag gjorde det lite som en layout fast i storlek som ett kort. Hjärtat som ramar in fotot skar jag till på frihand.

Jag tyckte att det var lite trist att ha ett hjärta igen så denna gången valde jag att i stället skära till en prinsesskrona på frihand. Jag har även liftat placeringen av dekorationer i det nedre högra hörnet, att det är en blandning av dekorationer och att stämpla med Ink, samt att texten är placerad utanför (och längs med) fotoramen. Den här gången blev det dock en layout i normal storlek. På den nya layouten har jag valt dekorationer som kan associeras med sagoprinsessor – som ädelstenar, fjädrar, sammet och alla banden under fotot som kan vara Prinsessan på ärtens alla madrasser.
Bakgrundspappret är ’Sunshine’ från Crate Paper. Prinsesskronan har jag gjort genom att först rita en krona på ett bakplåtspapper som jag placerade över fotot. Sedan förde jag över bilden till ett mönstrat papper (’Raspberry Wallpaper’ från g.c.d. Studios) och skar ut. Toppen på kronan och blommorna är rub-ons från Basic Grey respektive Prima. Banden kommer från American Crafts, Websters Pages och Panduro Hobby. Fjädrar och bokstavs rub-ons är från Panduro. Misten uppe till vänster är Glimmer Mist ’Sunshine’ från Tattered Angels som ser ut lite som guldstänk. Och slutligen – den underbara broschen är från Pink Paislees kollektion Parisian Anthology.

1 comment:

  1. So Sweet! Little cutie! lovely touches of material too!
    M

    ReplyDelete

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!