Saturday 8 January 2011

Oh, så underbart, oh, så läskigt


Den här layouten började med att jag lockades av att kombinera Graphic 45:s papper 'Christmas Whishes' (i Christmas Past kollektionen) som är lite kopparfärgat med traditionellt julrött och grönt. Jag hade julpappret 'St. Nick Holly Berry' liggande sedan tidigare och det passade perfekt som bakgrund. För att följa upp det kopparfärgade sprejade jag med Tattered Angels Glimmer Mist 'Sugar Maple' på bakgrunden. Jag ville ha lite effekt i misten men i stället för att använda en mask så fyllde jag i mönstret i bakgrundspappret med Ranger Glossy Accents. Det är bara att "rita" med 3D-lacket, låta det torka, spraya med mist och sen snabbt och försiktigt torka bort misten där man har lackat. Sen var det dags för det traditionellt juliga. Dekorationerna är en mix mellan traditionellt rött och grönt samt lite mindre väntat vinrött och orangerött. Ramen runt fotot och det andra bandet är Basic Grays självhäftande Ribbon Doilies 'Jovial'. Bokstavsstickers är AlphaMania 'Standard Front Green' från Papermania. "Julfrimärkena" är utklippta från Graphic 45 'Letters to Santa' (Christmas Past Collection). Tomten, julklapparna och ekorren är stickers köpta på Panduro Hobby. De små journalingdekorationerna är från Crate 'Restoration'.

Ja, det var det juliga. Nu kommer det att komma mer våriga färger här. Ut med det gamla och in med det nya!

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!