Sunday 9 January 2011

Ut på utflykt


Idén med att göra en fantasiskog på det här sättet har jag haft länge men jag hade inget foto som passade. När jag såg det här fotot så kände jag att det var det här jag hade väntat på. Trädstammarna har jag själv ritat på vit cardstock och skurit ut. Jag valde att göra dem precis så operfekta som de blir när man skissar snabbt för hand eftersom naturen i sig ju inte är perfekt tillrättalagd. När jag ritade tittade jag ut genom fönstret på några ungbjörkar och ritade helt enkelt av deras form - i en stympad form för att få en tydlig siluett. Sedan var det bara att roa sig med att välja ut olika bling-grejor och små djur och att fästa alltihop.

Bakgrunden till träden är 'Fairy Tale' från Panduro Hobby och bakgrunden till höger är Crate Paper Brook Collection 'Pebbles'. Till den punchade remsan har jag använt pappret 'Graceful Green' från Sandy Lion samt kantpunch från Martha Stewart. Djuren är utskurna från Bo Bunny Love Bandit 'Love U Deerly' och bling-blommorna är YouDo Rhinestone Stickers.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!