Tuesday 8 February 2011

Valentine

This layout is for a challenge at From Screen 2 Scrap where you are supposed to create a layout on the theme Valentine with black background, a big heart and the word Valentine somewhere on the layout. I did this one for my husband and daughter. I wanted to catch a feeling of old love letters and roses – the traditional love gifts. I also wanted to add some paint so I used red mist and stamped with red paint and a toilet paper roll which I bend to the shape of a heart. I choose not to have any title or journaling but the word Valentine is found on tree different stickers.
Den här layouten har jag gjort till en utmaning hos From Screen 2 Scrap. Utmaningen är att man ska inspireras av en filmplansch med Valentin-tema. Extra poäng ges för svart bakgrund, ordet Valentine samt ett stort hjärta någonstans på layouten. Jag tänkte naturligtvis göra någonting på Valentin-tema till min man och dotter och detta kändes som ett kul sätt att göra det på.


Jag var sugen på att leka lite med färg så jag har sprejat med lite röd mist på hjärtat. De stämplade hjärtanen är gjorda med hjälp av en toarulle som jag har bockat till samt röd akrylfärg. Jag har länge haft lust att kladda med färg på mina layouter men inte riktigt vågat. Men det är superkul och det kommer definitivt att bli mer sådant!

Jag ville att själva hjärtat skulle föra tankarna till gamla kärleksbrev så jag handritade ett hjärta i lite oregelbunden form och skar ut det från Pysselgummans 'Förgät mig ej: Korrespondens'. På det fäste jag även utskurna kort samt frimärken från Pysselgummans 'Från mitt hjärta: Klippark'. För att spinna vidare på den romantiska gåvan så ville jag ha med en stor ros. Basic Gray 'Curio: Chiffonier' var perfekt för det ändamålet. Tygrosorna är från Bo Bunny. Övriga dekorationer är stickers från Panduro (det är där jag får Valentin-texten ifrån), och Basic Gray 'Curio' samt vit spets.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!