Thursday 5 May 2011

Morsdagskort


Här är min hälsning till min mamma på morsdag. De tre utklippta dekorationerna kommer från Riddersholms Design. Jag tyckte att den söta bilden på en mamma och ett barn passade så bra till det här tillfället. Och så ville jag förståss ha med lite blommor också! Bakgrunden har jag gjort genom att först spreja med Tattered Angels Glimmer Mist 'Cadillac Pink' så att det blir mest färg i nederkanten och att färgen sedan tonas ut uppåt. Därefter stämplade jag med olika stämplar från Artemio och Viva Decor. Jag använde mig av sex olika färger på Ink (barn door, worn libstick, dusty concord, dried marigold, peeled paint och shabby shutters). Till sist fäste jag ett band från Webster's pages och de utklippta dekorationerna på det. Själva hälsningen till mamma är skriven på baksidan. Kortet är skickat till en utmaning hos ARTastic.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!