Sunday 13 February 2011

Pappa

This layout is for a challenge where you are supposed to create something for someone you love. It shall be a celebration of that person and capture his or hers personality. I chose to make a layout for my husband with the purpose that our daughter will have a good picture of who he is and what he likes at this moment when she grows older. I’m going to do one as a self portrait as well. That one will be a submission to Artastic’s challenge of this month (but it’s only in my thoughts so far).
Den här layouten har jag gjort till en superkul utmaning hos Scraplagret. Utmaningen var att man skulle skapa något åt någon som en "hyllning eller historia om något du känner kärlek inför" och "få med så mycket som möjligt av denne någons personlighet". Sååå kul utmaning nu till alla hjärtans dag.


Jag ville så klart göra en hyllning till min man. Tanken som föddes var att fånga hans personlighet och intressen i ett porträtt att sätta i vår dotters fotoalbum så att hon kan få en bild av vem han var vid denna tiden när hon har blivit stor. Åtminstonde jag undrar ibland vem min mamma och pappa var ur ett vuxenperspektiv när jag tittar på foton från när jag var barn. Alla mina minnen är ju från ett barnperspektiv. Nästa projekt blir att göra en motsvarande layout om mig själv.

Här har jag lekt en hel del med färg. Bakrunden - Pink Paislees 'Parisian Anthology' - inbjuder ju till det. Först färglade jag med Ink i tre gröna nyanser ('Shabby Shutters', 'Peeled Paint' och 'Pine Needles'). Nästa steg var att klistra fast sikespapper och att spreja och stänka ut mist ( Memories Mists 'Margarita'). Sist stämplade jag fröställningarna (Ink 'Walnut Stain' och stämlar från Artemio) och målade granarna för hand med akrylfärg från Panduro. Sen var det bara att placera ut dekorationerna. Fotomattan är origamipapper från Panduro. Domherren är från 7 Gypsies: Conservatory 'Aviary', bilen är från ett decopagepapper, träningsskorna från Paper House Production, böckerna från Artoz, björnen och räven är från October Afternoons Campfire 'Toasted Marshmallows'.

Jag behöver nog inte säga att jag hade roligt både när jag shoppade till layouten och när jag gjorde den...!

1 comment:

  1. Häärlig lo!! Kul att se hur du lekt med färg... Ha det gott!!

    ReplyDelete

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!