Friday 5 August 2011

Vill inte gå upp

This layout is made for a Swedish challenge and I therefore write in Swedish. The challenge is to be inspired by the canary Molly (on the picture) and to include yellow and circles. I hope that my non Swedish friends will still enjoy looking!

Nu när solen äntligen kom fram efter allt regnande blev jag sugen på att göra en gul layout. Och naturligtvis tänkte jag då på Mollys scrapbookings roliga utmaning! Utmaningen var ju bara att "tänka gult" men jag var sugen på att göra en monokrom sida för att riktigt hylla solen. Jag valde även att i stort sätt bara ha med runda former på layouten.




Blomsterkvistarna på bakgrunden har jag gjort med gul och kopparfärgad stämpeldyna samt en mask. Jag har sedan embossat det. Jag har även sprejat med två gula nyanser av mist samt stämplat små prickar i koppar. De runda formerna finns både i de små virkade dukarna, i blommorna och i den utstansade cirkeln.


Den här duken var vit men har färgats med två gula glimmer mists.


Här är en närbild på blommorna.



Jag hade först tänkt ha en gul kanariefågel som dekoration men blev inte färdig till att fixa den i tid - så den här lilla fågeln fick vara med i stället. Hoppas att Molly tycker att den är fin ändå ;)


Thanks for looking!!!

1 comment:

  1. wow this is outstanding ... love all the bright yellow it is not an easy colour to work with and you have nailed it .. perfection plus and full of magic .. hugz x

    ReplyDelete

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!