Monday 28 March 2011

Mammig

Vår dotter har kommit in i en väldigt mammig period och min man tog det här mysiga fotot på oss när hon har krupit upp hos mig i soffan. Jag ville ju så klart få med det här fotot i hennes album eftersom det är så utmärkande för den här perioden men färgerna på fotot var svåra att göra något snyggt av. Brunt, grått, svart, tegelrött, ljusblått och rosa... Men det är så livet ser ut och i Sassafrass Lass 'Paper Crush' hittade jag "svaret". Det är alltid lika kul när man hittar det där som funkar till ett hopplöst foto! Att färgerna dessutom stämde med veckans palett på The Color Room gjorde det ännu roligare!


Det har blivit mycket Sassafras Lass här på sistonde men jag gillar verkligen deras produkter den här säsongen. Den här gången är det alltså i huvudsak 'Paper Crush' som jag har använt. Papperna är 'Sweet Smooches', 'Pitter Patter' och 'Pucker Up'. Jag har även använt 'Dainty Sketh' som tillhör 'Sweetly Smitten'. Dekorationerna är stickers från Sassafras Lass 'Paper Crush' och 'Ellie's Tale' och foldies från Ellie's Tale. Fjärilen är från Petaloo, tagen från My Minds Eye och texten från Pebbles. Banden kommer från Panduro Hobby och Prima. Bakrgunden är vit cardstock som jag har sprejat med Glimmer Mist Chalkboard 'Banana Pudding' och inkat med Tim Holtz 'Worn Libstick'.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!