Monday 21 March 2011

Äntligen snödroppar

Den här layouten har jag gjort till en utmaning hos The Color Room. Jag tyckte att färgerna i deras palett passade så bra med fotona på våra efterlängtade snödroppar. Jag brukar inte använda den här typen av färger annars men det är ju kul att utmana sig själv! Det var även kul att skapa med lite blandade scrapgrejer. Så här års när alla nya fina kollektioner trillar in blir det annars ofta att jag inspireras av deras fantastiska färgskalor.


För att få med den svarta färgen i paletten har jag sprejat med Smooch Spritz 'Mossy Mist'.  De lila papperna som har blivit fotomattor kommer från Prima och Websters. Det fina pappert med fågelholkar på är ett nykommet från 3ndy Papir. Det ljuslila bandet är från Websters och det mörklila är Primas som är färgat med Memories Mists 'Lavender Tea'. Övriga band är från sybehörsaffären. Blommorna är utskurna från ett gammalt Websters papper respektive en nykommen Pensé från Prima.


No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!