Monday 11 April 2011

Life is good

Det här är en layout som jag har gjort med veckans palett på The Color Room. Fotot är taget för ett par veckor sedan när vi var ute och jobbade i trädgården. Det är så härligt när man äntligen kan gå ut och gräva och greja i trädgården! Solen sken och vi hade en alldeles underbar stund ute tillsammans. Jag ville fånga den känslan och tyckte att färgerna på de här papperna passade till färgerna på fotot nu när gräset ännu inte har blivit grönt än. Jag blev så förtjust i de här papperna från Primas 'Botanical' att jag inte kunde låta bli att köpa dem. Sen tyckte jag att de var lite för "Shabby" i stilen för mig. Men tillsammans med de fantastiska dekorationerna från Pink Paislee blev det en stilmix som jag gillade.


Dekorationerna är förutom Pink Paislee stickers från Prima 'Botanical' samt virkade "blommor" från Prima. Jag har även använt en stickersblomma från Basic Gray 'Curio' och band från Websters pages samt You Do. Fotomattan är ett papper från 7 Gypsies som är färgat med mist. På bakgrunden har jag använt en stämpel från Prima samt Ink 'Peeled Paint'. Kanterna är inkade med 'Peeled Paint' och 'Shabby Shutters'.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!