Thursday 30 December 2010

Sankta Lucia

Även det här är en layout där jag har valt att slå ihop två utmaningar. Dels har jag använt veckans palett på The Color Room och dels har jag insprerats av December månads utmaning på Artastic Challenge Blog. I den senare gällde att man skulle inspireras av Botticellis målning 'Mystic Nativity' och att man skulle ha med änglar, guld embossing och ett stall.



Resultatet blev så här:


Bakgrunden är My Minds Eye: Holly Jolly 'Candy Canes' som jag har sprayat på med Glimmer Mist 'Sugar Maple' från Tattered Angels. Dekorationerna kommer från Graphic 45:s Christmas Past Collection. Spetsen är självhäftande från Panduro Hobby. Bandet (som jag har låtit symbolisera stallet) är brun organza.

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!