Thursday 30 December 2010

Oh, så svårt att låta bli julgranspyntet

Den här layouten gjorde jag egentligen förra veckan. Den var en riktig utmaning eftersom jag ville få in två utmaningar i en. Dels var det en utmaning på Scrap-Perras forum där man skulle scrappa något juligt i icke-traditionella julfärger samt utgå från nedanstående skiss. Dels ville jag använda mig av den veckans palett på The Color Room.



 Resultatet blev så här:


Det här bagrundpappret som passade perfekt i sammanhanget hade jag turen att ha sedan tidigare. För att skapa det vågräta sjoket i skissen använde jag dels ett papper (My Minds Eye Lost and Found 'Madison Avenue - Girlfriends Lovely') och dels två band (ljusblått band från Websters Pages Designer Trim 'Holiday' och olivgrönt 'Small Organza Roses Ribbon: Olive' från Maya Road). Bilden nere till vänster som balanserar fotot är från Graphic 45:s Christmas Past 'Victorian Greetings'. Effekten med filmstripparna får jag dels genom Tim Holtz 'Film Strip Ribbon' och dels genom en egengjord filmstrip med foton på min dotter. Banderollen som jag har skrivit journaling i är utskuren från My Minds Eye 'Madison Avenue - Girlfriends Lovely'. Bokstavsstickersen är 'Tiny Type' från Cosmo Cricket. De ljusgröna glitterblommona och ett stickers med renar kommer från Panduro Hobby. Julgranen är utskuren från Websters Pages Sweet Season 'Sugar Plum Tree' och julgranskulorna i den har förstärkts m.h.a. Rangers 3D-lack 'Glossy Accents' (jag kunde inte låta bli när jag nu hade en ljusgul gran och det var en av färgerna i utmaningen - även om det inte stämde med skissen).

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment! It really makes my day!!!